Діти

Дитина постійно грає з водою — це погано?

Питання від мами: «Моєму синові 1 рік і 8 місяців, у нього велика пристрасть до раковини. Він може помити руки після вулиці і залишитися займатися з водою на півгодини. А нам вже пора і ніякі вмовляння не допомагають. От завжди і відводжу його від раковини зі скандалом. Боюся, що якщо зараз йти у сина на приводу, потім відучити його від цих водних неподобств взагалі не зможу. Як бути? »

На запитання відповідає Олена Снарська – психолог і експерт нашого курсу.

Варто відрізняти водні процедури від водних занять – є час помити руки і йти займатися іншими справами, а є час для занять з водою. Тому після миття рук ви говорите: «Ти помив руки. Вибач, але зараз пора йти обідати (або йти спати тощо). Ти зможеш пограти у воді після. » І виводьте дитини від раковини.

Звичайно, дитина буде розчарований і обурений. Це нормально. Батькам у такому випадку залишається тільки твердо слідувати цьому правилу і не переживати з приводу розладу дитини. Зазвичай воно триває недовго, і дитина перемикається.

Дитина, звичайно, зовсім не орієнтується у всіх цих «після обіду», «перед прогулянкою», але він довіряє своєму батьку, авторитет якого безусловен.

Не варто побоюватися того, що з віком проробляти це «розлучення з раковиною» буде не так легко. Якщо батько залишається послідовним, як у перші роки життя малюка, то це буде навіть легше – у дитини буде великий досвід в «як мама сказала, так і буде». Він зможе швидше приймати правила, слухатися.

Дитині не завжди зрозуміло, що іноді можна грати в воді, а іноді неможливо, тому варто вдатися до маркування. Запропоную 2 варіанти:

  1. Можна завести спеціальний дитячий фартушок для водних занять. Час таких занять все одно визначає батько, він же повідомляє дитині ці «зараз можна», а «зараз не можна». Але з допомогою фартучка можна внести додатковий порядок, допомагає дитині розібратися в що відбувається. Вийде, що «ти займаєшся з водою в фартушку, миєш руки без фартучка». «Ні, зараз час мити руки і йти обідати. Фартушок ти можеш надіти після обіду і пограти. А зараз ти йдеш обідати».
  2. Зовсім розкішно, якщо є можливість виділити спеціальне місце для таких занять з водою, не пов’язане з раковиною, де миють руки. З таким поділом порядок в голові дитини навести ще простіше. «Тут ми миємо руки, а тут ти займаєшся. Зараз ми миємо руки і йдемо обідати». Тоді це стає просто звичайним питанням режиму дня – ми ж не питаємо дитини, коли йому їсти, спати або гуляти – це цілком вирішуємо ми.